Som en mjukglass

Facetune 06 09 2019 14 34 27.jpg

En look jag  gillar och kommer att återanvända är den här. Vita jeans matchat med beige, kamel och ljusbruna toner.

Jeansen är Zara, skjortan är Uniqlo, jackan/skjortan är And Other Stories, skorna är Chanel och väskan Hermès.

Img 6416.jpg

Ni som följer mig på stories vet att jag har sådana problem med vår XC90 Volvo som är sprillans ny. Allt går sönder på den HELA tiden. Värsta skitkvaliteten. En av deras dyraste bilar som inte är i närheten av att hålla måttet. Så otroligt ledsna och besvikna. Vi valde den här bilen just för att ALLT skulle funka och Volvo känns tryggt och säkert med 4 barn i bilen. Men icke. Den har nu inom loppet av 10 dagar brutit ihop mitt på motorvägar och man kan inte kontrollera den. Otroligt obehagligt och läskigt. Varit inne för att fixa problemen plus service, hämtade ut bilen i torsdags och blev tusentalskronor fattigare och mindre än 36 timmar så går den sönder igen. HUR är det möjligt?! Då jag ringde Volvo assistans först i måndags dvs mer än 24 h efter att den gått sönder så får jag själv stå för kostnaden med bärgningen till Bilia. Hur är det ens möjligt?!

En annan intressant sak är att den här problematiken verkar vi inte vara ensamma om. Aldrig någonsin under mina 7 år som bloggare fått så många DM av folk som varit eller är i samma sits som vi. Inet klokt. Och INGEN från Volvo hör av sig eller ringer tillbaka…men de trycker gilla på mina inlägg där jag öppet kritiserar dem….

 

 

  1. Sluta INTE att bråka om vem som ska betala. Finns garanti kvar på bilen är det väl glasklart vem som får ta kostnaden?

    Skulle bilens garanti gått ut måste väl ändå verkstaden ha garanti på det jobb som utförts?

    Nä, bråka på säger jag. Man köper en ny bil för sjuka pengar, då ska det fasen fungera smärtfritt!
    Kram
    Karin

  2. Kajsa skriver:

    Min mans sprillans XC60 är också ett måndagsexemplar. Tyvärr är det så mycket datateknik i dagens nya bilar så ingen klarar av att fixa skiten när det blir fel.

    Han har varit inne på att byta bort den, även om Bilia faktiskt har varit rätt hjälpsamma i hans fall. Hoppas det går bra för er!

  3. Vad har du för storlek på de snygga jeansen?
    Du är alltid så otroligt snyggt klädd👍
    Botten hur Volvo hanterar ert ärende👎🏻👎🏻

  4. Vad har du för storlek på de snygga jeansen?
    Du klär dig alltid otroligt snyggt!
    Botten hur Volvo behandlar er☹️👎🏻👎🏻

  5. Annika skriver:

    Sjukt trist med bilen!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..