Stark och snygg mage!

IMG_3794

 

Bikini från svenska märket Demadly

Ni som hänger med här vet att jag älskar att träna! Idag tänkte jag tipsa om hur man får en stark mage! Det finns inga genvägar för men träning och rätt kost gör skillnad.

1. Magövningar är en monoton syssla som kräver många repetitioner och kontinuitet. Fördelen är att du kan utföra en mängd olika sittups utan redskap eller ens gymkläder. På mattan framför tv:n, i badrummet, utomhus på en yogamatta, på hotellrummet. Ja det funkar överallt så inga ursäkter där!

2. Varannan dag behöver du lägga 10-15 minuter på crunches för att ge resultat. När det börjar bli tungt, ta tjugo extra iallafall, du orkar jag lovar.

3. Fel kost är ofta den enskilt största boven till att du känner dig svullen och otränad runt magtrakten. Ät helt enkelt mindre av processad mat, raffinerade produkter som vitt socker och vetemjöl, hel- eller halvfabrikat, och kemiska smakförstärkare som i dietdrycker. Dra ner på alkoholkonsumtionen.

4. Även när du går och står (t ex och väntar på bussen) få kontakt med dina coremuskler. Tänk på hållningen och använd medvetet magmusklerna i helt vanliga vardagsövningar som att gå, stå och lyfta saker.

5. Ge dig själv något att längta till efter avslutat träningspass och dusch som en lyxig bodylotion. Hitta din motivationshöjare. Mjuk väldoftande hud är en belöning jag gärna unnar mig.

 

Mina favorit-bodylotions!

Rich body butter från Diptyque. Almond and coconut Body soufflé från Laura Mercier. Sugar Lemon body lotion från Fresh.

  1. Martina du ser fantastisk ut! Och vad roligt att du älskar att träna.
    De flesta får även bra resultat av att träna magen tungt med inte så många repetitioner några ggr/v. Variera magträningen (benlyft, crunches, plankor, sidoplankor bla)
    Dock är det som du säger att kosten är a och o för definition.
    Lycka till med sommar träningen !
    Med vänlig hälsning,
    Victoria PT

  2. Maria skriver:

    Hej!
    Tavl för inlägget! Precis vad jag behövde : ))) inspiration till träning i en stressig vardag – gjorde många sit- ups och desdutom 20 extra !

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..