Gravidträning!

By request kommer här ett träningsinlägg!

Denna graviditet har det blivit mer konditionsträning och pilates. Fram till vecka 23 gick jag på ett spinningpass i veckan, men det har nu bytts ut mot en långpromenad eller hajk. Sen gör jag fortfarande pilates en gång i veckan – och gym. Tre dagar i veckan tränar jag nånting, med andra ord. I helgen kom Lars förbi och körde ett pass styrka i trädgården.

En galet jobbig övning. Bicep curls med sträckt arm – i djup squatposition. 3 gånger 30 sekunder per arm.

Tänk på hållningen! Lätt att man tippar framåt. BRA rumpträning.

Mer squats. Älskar att hata dem. Denna med en kettlebell i händerna.

Sträck kroppen och lyft tyngden över huvudet. 3 gånger 10.

Och medan detta utspelade sig fick Ilse och Lars lite kvalitetstid. Lars visade hur man shottar vatten och ropar ”skål”. Dockor och klossar är inget han kan relatera till.

  1. Meri skriver:

    Vad stark o snygg du är! Härliga bilder! Själv började jag reformer pilates för att få tillbaka hållningen och flexibiliteten, och aj vad mina höftböjarna fick att kämpa igår, skönt!

    Älskar er podd, är verkligen veckans höjdpunkter, älskar berättelserna och skrattar ofta högt! På semestern städade jag samtidigt, hörlurarna på och skrattade så att resten av familjen trodde väl att nu har jag flippat totalt ;)! Men tack tack! Hoppas att sista slutspurten går bra, det är inte mycket kvar! Kram!

  2. Emma skriver:

    Åh vad kul att se att man fortfarande kan hålla igång träningen när man är med barn, väldigt inspirerande.

    Med vänlig hälsning, Emma

  3. Ulrika skriver:

    Vad är skillnaden på promenad och hajk? Är det terrängen?
    Superbra blogg!
    Må så gott : )

  4. Magie skriver:

    Wow. Imponerande! Själv gav jag upp allt redan i 1a trimestern pga tidig foglossning (samma med barn nr 1) vecka 33 nu och foglossningen orsakar att jag inte ens kan gå ordentligt.. =(

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..