Gravidträning!

By request kommer här ett träningsinlägg!

Denna graviditet har det blivit mer konditionsträning och pilates. Fram till vecka 23 gick jag på ett spinningpass i veckan, men det har nu bytts ut mot en långpromenad eller hajk. Sen gör jag fortfarande pilates en gång i veckan – och gym. Tre dagar i veckan tränar jag nånting, med andra ord. I helgen kom Lars förbi och körde ett pass styrka i trädgården.

En galet jobbig övning. Bicep curls med sträckt arm – i djup squatposition. 3 gånger 30 sekunder per arm.

Tänk på hållningen! Lätt att man tippar framåt. BRA rumpträning.

Mer squats. Älskar att hata dem. Denna med en kettlebell i händerna.

Sträck kroppen och lyft tyngden över huvudet. 3 gånger 10.

Och medan detta utspelade sig fick Ilse och Lars lite kvalitetstid. Lars visade hur man shottar vatten och ropar ”skål”. Dockor och klossar är inget han kan relatera till.

  1. Grymt imponerande!
    Jag ar gravid i vecka nummer 30 med nummer 2, ar sa otroligt opeppad. Kanner helst for att sitta inne i ACn och dricka Cola Zero…

    1. Det är OCKSÅ okej! Det är en enorm kraftansträngning ändå, och vi gör ett enormt jobb. Men håll ut! Snart är du klar! Kram.

  2. Vad inspirerande! Jag är bara i v 20 men fegar redan med långpromenader istället för riktig träning. (Har haft tidiga missfall förut och är övernojig tror jag.)
    Men lite styrketräning skulle nog allt göra gott för rygg och rumpa. Är det slöseri med tid och energi om man tränar med lätta vikter lite försiktigt? 🙂

  3. Wow! Är i vecka 26 och har haft lite sammandragningar redan i nästan två månader så får inte gå på gym. Nu blir det bara promenader och cykelturer i långsam takt…shit vad otränad jag kommer att vara efter förlossningen 😀

  4. Wow. Imponerande! Själv gav jag upp allt redan i 1a trimestern pga tidig foglossning (samma med barn nr 1) vecka 33 nu och foglossningen orsakar att jag inte ens kan gå ordentligt.. =(

  5. Åh vad kul att se att man fortfarande kan hålla igång träningen när man är med barn, väldigt inspirerande.

    Med vänlig hälsning, Emma

  6. Vad stark o snygg du är! Härliga bilder! Själv började jag reformer pilates för att få tillbaka hållningen och flexibiliteten, och aj vad mina höftböjarna fick att kämpa igår, skönt!

    Älskar er podd, är verkligen veckans höjdpunkter, älskar berättelserna och skrattar ofta högt! På semestern städade jag samtidigt, hörlurarna på och skrattade så att resten av familjen trodde väl att nu har jag flippat totalt ;)! Men tack tack! Hoppas att sista slutspurten går bra, det är inte mycket kvar! Kram!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..