Paula’s Choice & besök på Skincity HQ

 

 

Bild av Annica (grundaren av skincity.se) tillsammans med kollegor.

Hejsan! Har precis kommit hem efter några timmars besök på Skincitys huvudkontor här i Stockholm. Det var Skincity tillsammans med Vass PR som bjöd in till ett event där vi (ett gäng bloggare och journalister från alla nordiska länder) var inbjudna för att träffa Paula Begoun grundaren av hudvårdsmärket Paula’s Choice och få en tur runt på huvudkontoret.

Paula är 65 år gammal och började sin karriär inom skönhet redan 1978, då som makeupartist. Idag driver hon märket Paula’s Choice som hon startade redan på 90-talet. Ett hudvårdsmärke som blivit hyllat världen över. Till och med hos Oprah Winfrey. Jag har väldigt många vänner och kollegor som använder Paulas produkter. Själv har jag aldrig testat något, så därför var jag väldigt nyfiken på att höra mer.

Presentationen var något luddig. Det hoppades ganska mycket mellan ämnen och ingredienser så alla gånger hängde jag inte med. Dessutom kändes den en aning ”amerikansk”. Hursom, så är jag väldigt taggad på att testa produkterna.

Den nyaste serien heter Defense och är gjord för att passa alla hudtyper. Oavsett om du har torr, fet eller blandhy så ska alltså dessa produkter passa och är därför ett bra alternativ om du är helt ny på hudvård.

Paula och hennes kollega Bryan.

Paula har skrivit hela 18 böcker om skönhet, hudvård och hälsa.

Annica har grundat Skincity och är den som (tillsammans med sitt team) provar alla produkter och noggrant väljer ut vilka varumärken dom tar in i butiken. Sen har dom en hel avdelning som dagligen svarar på frågor om hudvård och hjälper till att hitta produkter som passar ens hud.

Annica bloggar också på hudspecialisten.se så vill ni läsa mer om hudvård kan jag verkligen rekommendera er att spana in hennes blogg.

Därefter var det dags för oss att få kika runt lite på kontoret och besöka lagret. Har ni handlat från Skincity nån gång? Om inte, testa! det är en helt annan upplevelse än att handla från andra webshoppar.

Långa gångar fyllda med produkter.

På en tv-skärm kan de som jobbar på lagret följa statistik över ordrar som väntar, plockas och skickas. I snitt går ca 1000 ordrar ut per dag men runt jul kan det vara så mycket som 5000 om dagen. Kan ni gissa vilken produkt som säljer allra bäst av alla produkter hos skincity?

Sen fick vi se hur dom packar en order. Som jag nämnde så är det en helt annan upplevelse att handla på Skincity. Alla ordrar packas för hand och alla som handlar får med gåvor i form av tygkasse, en liten docka och testers av andra produkter. Allt packas noggrant och snyggt innan den skickas iväg.

Sen tog vi också en titt i showroomet såklart. Lina här i full gång med att fotografera produkter.

Här är ett gäng nya varumärken som kommer lanseras på skincity inom kort.

Många nya varumärken jag aldrig sett eller hört talas om förut.

Men tillbaka till frågan.. vilken produkt tror ni som säljer mest av?

Rätt svar är Paula’s Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid. Oavsett om dom har kampanj eller ej så ligger denna alltid nr 1 i säljtoppen. Om jag testat den? Nope. Om jag är sugen? YES! Du hittar den här.

  1. Älskar Skincity!! Verkligen en helt annan upplevelse som ingen annat lyckats kopiera ännu. Tycker att PC bha 2% är bra. Dock tycker jag att hyn typ har vant sig med den och att effekten var som bäst i början, men då, i början, hade den ganska fantastisk effekt på min hy.

    1. Verkligen! 🙂 dom har ju en med 9% också men den säljs inte här i Sverige. Paula sa att den egentligen är för punktbehandling men hon använder den i hela ansiktet!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..