ANNONS

YinYoga för närvaro och kraft

/

Yoga

,

Mina fina!

Tänk dig att få avsluta en dag, en kanske galen dag, med kärlek till dig själv.

Det kan du får göra nu min vän. YinYoga är ett makalöst kraftfullt och vackert verktyg att både lugna, balansera och stärka. Det ger dig alltid en lite bättre sömn, mer närvaro och en känsla av enormt välbehag.

Här är ett pass som är till dig som kanske behöver släppa taget om lite tryck bakom bröstet vid hjärtat. Ett pass för dig som behöver grunda och balansera utan att gå ner mer. Att känna en känsla av release and let go liksom…

Ligg i varje position 4 minuter. Du får ligga i upp till 6 minuter också om du vill.

Du ska ha en ansträningningsnivå om 60%. Så ingen smärta eller stort obehag i yin. I alla dessa positioner kan du liksom nästa ”kollapsa” in i övningen. Streta lagom. Känn hur du under dessa minuter kommer djupare in i kropp och själ. Ta dig med kärlek in i positionen och med mjukhet ur dem. En i taget med utrymme för mellanrummet i pauserna mellan positionerna.

Sätt gärna på en härlig spellista och tänd ljus runt om dig.

Detta kan vara istället för den där stundens scrollande eller vid tvn. Du kan gärna bjuda in din partner, ditt barn eller vem som är dig kär. Att belöna sig med kärleken av en liten stunds yinyoga gör gott inifrån och ut.

Tänk till en början inte så mycket på hur det ska vara eller kännas, bara känn hur du känner. Stanna där. Andas lite mjukare men pressa dig inte till att behöva använda en speciell teknik.

Ha en skön stund min vän. Jag ska bjuda Hunken på detta pass ikväll.

Puss o kram

B18FF229-CC0F-4283-8C40-302437358A66

Nummer 1.
Här kan du ha raka armar ner i mattan eller som på bilden.

F8719623-FFC8-474D-A663-64DB3145C1A6

Nummer 2.
Spelar ingen roll vilken sida du börjar med. Känn sträckningen i hela sidan och insida lår.

A3366894-D394-4AA9-B915-74CCB4108372

Nummer 3.
Med eller utan bolster/kudde. Vila i handflatorna.

A6D59AAC-A5CE-41B1-AF69-254D96E8B45B

Nummer 4
Med eller utan ett block under skulderbladen. Låt knäna falla isär och fotsulorna vara ihop.
Avsluta utan block med benen samma eller raka ben 5-10 min.

6

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00