Smögen jag älskar dig!

I 12 år hade vi ett getaway i Kungshamn. Det går därifrån över en bro till Smögen. På dessa två små orter har jag promenerat, badat (började kallbada här 2013/2014) , joggat, firat midsommar, nyårsafton , klättrat på klippor, bränt mig i solen, fått kalldrag i nacken av nordanvinden, åkt båt och ätit mig runt på de olika restaurangerna.

Dessa orter ligger mig varmt om hjärtat! Gudskelov har vi även våra bästa vänner som bor kvar på ön så vi kan få komma hälsa på ibland.

I helgen åkte vi äntligen dit och vilket välkomnande ! Solen sken, klarblå himmel och vindstilla ! vilken dröm!!!!

Dock var jag ju bakis efter 2 glas rött på Tavaolo😅🙌🏼Min gräns är 1 glas rött. Kanske 1,5 glas. Men dricker jag 2 blir jag så bakis! Hahah orkar inte ! Vitt går bättre men rött är förrädiskt. Ändå kan jag inte motstå när man äter italienskt i den miljön och sitter p babblar om livet me Hunken. Har bara mig själv att skylla!

Väl framme på Smögen promenerade vi på bryggan, badade i havet och åt havets läckerheter när vi länge samtalade om livet. Havsluften gör mig så lugn men också sömnig så 21:30 var fru B Olsson i säng och sov som en sessa tills Hunken kom in på småtimmarna och började snarka😅🙌🏼

Söndag morgon tog jag en krispig promenad bland sjöbodar o svanar som simmade längs bryggan innan vi tog ett kalldopp och en magisk frukost som Anna gjort och styrde kosan hem till trollen .

Väl hemma blev det pulkaåk vid Båstad Golfklubb och innan Vm-finalen hann jag rulla ut benen på min trainer och göra min dagliga Sadhana på yogamattan.

En hektisk tid nu så kvällen fick jag jobba en stund när barnen hade somnat men kände mig sååå utvilad att det gick som tåget.

Nu är vi alla redo för en ny vecka! Nu månad ! Jag startar upp massa roliga projekt nu och jösses va kul att få dela med mig till er godingar! Hoppas ni vill hänga med! Ha nu en fin start på veckan!

All kärlek

Ida

Uddevallabron! Den rackaren har man ju passerat mer än en gång

Anna o Melker bor på Kleven! Ett paradis på jorden tycker jag

Den berömda bilden på Smögenbryggan

Så vacker skuta som står utplacerad på olika ställen i Smögen/Kungshamn.

Skor Inukki
Bralla Helmut Lang
Jacka replume
Väska o mössa Chanel

Melker, Hunken ,Anna. Dreamteam!

På eftermiddagens kalldopp fick vi besök av dessa ståtliga svanar. Snygg karl dessutom. Min karl.

Alltid fisk o skaldjur på Smögen. Älskar mat!

Morgonprommis i ett kallt Smögen

Svettfest på eftermiddagen. Hemma på svarta faran