Hårtips // att tänka på vid träning

Att slippa tvätta håret och styla om efter träning är inte alltid populärt – just för att man aldrig hinner det. Men jag tänkte ge er lite tips på hur ni kan göra för att håret ska kännas snyggt efter träning (utan att behöva tvätta det). Så är det bara att gå raka vägen tillbaka till jobbet.

  1. En hårfön finns oftast på alla gym. Men ta med en egen i väskan, dom på gymmet är oftast riktigt dåliga samt kan det vara någon som fönar håret före dig – så slipper du vänta. Men oftast svettas man i nacken och håret blir fuktigt runt ansiktet. När du ändå sköljer ansiktet, skölj lite vatten runt hårfästet så känns det lite skönare. Sen fönar du håret som vanligt. Ha gärna med en liten rundborste så du lätt kan föna ut det. Ska max ta 5-7 minuter!
  2. TORRSCHAMPOälskade produkt. Denna produkt är sanslöst bra att ha med sig i väskan – JÄMT. När du har fönat till håret lite, spraya torrschampo och känn dig fräsch igen.
  3. Har håret blivit frissigt eller flygit? Ha alltid med en leave-in spray eller en hårolja. Så kan du applicera det i topparna, superbra om du har en svinborste till hjälp. Den gör att frissigheten försvinner!
  4. Sen lär dig att göra en snygg knut eller arbeta med flätor av alla dess slag. Med hjälp av torrschampo (med stadga i) och en pinn-kam kan man lätt slänga upp en lätt ”frisyr” på fem minuter.
  5. Det bästa tipset jag har som ALLTID fungerar. En hög och bakåtslickad ponytail – den fungerar alltid. Se till att du tuperar och borstar bak allt hår, sätt upp och se till att den ska vara HÖG. Spraya och tada – redo för jobbet.

 

Work it out

 

 

  1. Amanda skriver:

    Kan du ge tips på hur man gör en snygg och slarvig knut. Både på hur man gör en låg knut när håret längst fram hänger löst och på en hög slarvig knut? Vad ska man tänka på och ska man använda någon speciel borste för att få en slarvig kännsla? Tacksam för svar!

Comments are closed.

LOADING..