Utbrott på Telia? På riktigt….

Nu förstår jag varför Telia ligger på andra plats på Sveriges mest avskydda och kritiserade företag. Kritiken är befogad och det är katastrofdålig kundhantering. Hur är det möjligt att behöva sitta i Telefon med dem 4 dagar i rad flera ggr varje dag i flera timmar varje gång och beskriva samma ärende utan att något händer??

Jag ger snart upp. Ett så enkelt ärende som att uppgradera till en snabbare hastighet på vårt nät…. abonnemanget är beställt, switchen är bytt av tekniker men det lirar inte?

Att då sitta i telefon och bli runtskickad till 7 olika personer.. från privat, till företag, till tekniker, till supporten, tillbaka till kundtjänst… bl.a. bl.a… på riktigt Telia?!

Är det inte dags att effektivisera ert företagande?? Det här är orimligt?

Att låta kunder sitta “on Hold” i flera timmar medan ni samtalar till höger och vänster är riktigt oförskämt. Det SKA inte behövas såå lång tid för ett knapptryck som detta handlar om? Att godkänna en tjänst? Som är installerad och klar och abonnemanget finns, men p g a ett fel hos er så har det redan tagit två v…. och tiden går…

Dagens samtal till Telia… efter 2 Tim och 19 min gav jag upp. Ingenting funkar och jag får inga besked. De är bara helt likgiltiga och ” lama”, sååå ledsna. Men löser problemet gör de inte…

  1. Usch så tråkigt, hur svårt kan det vara för dom att åtgärda detta och hantera det snabbare. Inte alls bra reklam för Telia.
    Hoppas i alla fall att du får ett skönt veckoslut, här är soligt och härligt och 10 minus. Blir en långpromenad med hundar och laga en god middag.
    Kram på dig.

  2. J skriver:

    Jättetråkigt att hänga ut ett företag så, men jag förstår samtidigt din besvikelse.

    1. Tråkigt? Telia är värdelösa så är det bara.

      1. J skriver:

        Vad pratar du om, Helena? Jag menar Charlotte.

      1. Så är det inte bara. Alls. Telia är fantastiska!!

    1. Helen skriver:

      Som arbetande i ett företag som INTE funnits i Sverige i 250 år så kan jag säga att Telia är ett fascinerande företag i Sverige. De kan verkligen misshandla kunder hur som helst – och kunderna är ändå kvar!!! Som “ny” på marknaden måste jag vara såååå mycket bättre – till 100%, och med fem års fakta anser jag att vårt nät är bättre än Telias – men nog 17 har Telia fler kunder. Så vad ska man säga? De gör som de vill, och har nog den mest trogna kundkretsen – ever !!!

      Och kom inte och säg att “jag har bytt” osv, självklart har några bytt – men de flesta kunderna är kvar, år ut och år in. Men struliga fakturor, instabilt nätverk och långa tider i telefonkö :) Brukar förklara för utlänningar att Telia är ett fenomen i Sverige – folkaktien och allt :)

      1. Jag har inte Telia. Det tog ett halvår för de att fatta att vi sagt upp abonnemangen hos de. Vi kommer aldrig mer att anlita Telia Vi får se vilka vi anlitar när vi flyttar tillbaka till Sverige.

        Men en sak är säker, jag ska ha skriftligt från den nya teleleverantören på att de inte ska krångla som Telia när vi vill göra ändringar eller säga upp abonnemangen för nästa utlandsvistelse. Det har varit många turer med Telia, ringer man hänvisar de till butiken, i butiken hänvisar de tillbaka att man ska ringa, och sådär håller det på i några vänder.

        De är bra på att luras och bra på att bara vara korkade.

  3. Carin skriver:

    Om Telia är katastrof vet jag inte vilket ord jag skall använda om Telenor. På den tiden jag gjorde ändringar i abonnemang eller dylikt fick jag sitta dagar i telefon för att rätta till begångna fel. Nu har jag lärt mig att aldrig ändra någonting och att köpa mobilerna kontant.

  4. Hej Charlotte!

    Jag är allt annat än glad när jag läser det här.

    Att bli slussad runt som du blivit är aldrig roligt. Inte heller en bra upplevelse för den delen.

    Är det som du misstänker ett knapptryck så håller jag helt med dig om att det inte ska behöva ta sån tid.

    Har du möjlighet att kontakta oss på sociala medier så ska vi hjälpa dig och få ordning på det här, det är jag övertygad om!
    De ingångar du når oss på är:

    https://www.facebook.com/telia
    https://twitter.com/teliasverige

    Du kan välja själv om du vill använda Facebook eller Twitter.

    Jag önskar dig en fin kväll och ser framemot att få ta tag i ditt ärende och få en lösning, en gång för alla!

    Med vänliga hälsningar
    Oliver Hedberg
    Social Media Relations
    Telia Sverige

    1. Det finns flera personer hos er som redan jobbar med fallet och skulle återkomma men utan framgång. Jag förlitar mig på att de tar tag i det så jag slipper dra allt igen….

  5. Ulle skriver:

    Vill bara uppmärksamma dig om en sak…. när jag hade skickat min kommentar och den väntade på granskning så såg jag övriga kommentarer som också inväntade granskning. Antar att det inte ska vara så….. Kan ju vara värt att kolla upp.
    Trevlig Helg❤️

    1. Nej… jag vet inte riktigt vad som händer just nu?! Jag granskar inga kommentarer utan de blir automatiskt godkända….

Kommentera inlägget

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..