Nu är det på tiden!

Nu har det gått 6 veckor sedan Adrian föddes och jag känner att jag är fit for fight för det mesta igen. Nu ska jag börja träna. Laddade faktiskt ner en app häromdagen som heter Runkeeper. Riktigt rolig att man kan skriva in sin vikt och ha koll på alla sina powerwalks eller joggingturer. Den är gratis, kolla in den. Jag gillar den i alla fall.

Imorgon börjar min träning på allvar, nu finns det ingen återvändo…puh! Jag känner ingen egentlig stress utan mer att det vore skönt att komma i mina gamla kläder, jag har nämligen en bra bit kvar dit. Nu är jag i ett jobbigt mellanläge där gravidkläderna är på tok förstora och mina “vanliga” kläder är för små. Normal är jag väldigt liten, 24-25 i jeans, alltså en 34-36. Nu drar jag 27 i jeans och är en 38:a… Sedan jag kom hem från BB har jag tappat 12 kilo, men jag har 8 kvar.

Något nybliven mamma  som är sugen på att haka på tåget? Eller kanske bara någon träningssugen själ?

Plåtning för andra boken “Kickstart”.

Dags för en joggingtur i New York.

En vanlig dag på Gymmet!

Bild som kommer finnas med i kommande boken för Gravidträning. Plåtad i Miami.

Bilder från första boken “Kan jag -Kan du”, plåtad i Spanien.

Här var jag i riktigt bra form.

Den här bilden tog jag på Jeppe mellan våra “riktiga” plåtning.

Kampanjbild för mitt eget märke “Fit and Smart

Ytterligare en kampanjbild för Fit and Smart.

Träning på Piren där Titanic skulle lagt till i New York.

  1. Jag är på! Min son är 10 veckor. Just nu kör jag Johanna Toftbys utmaning med 100squats per dag i 100 dagar och planken totalt 20 minuter på en vecka. Men jag vill ha mer!! Och bra tips för hemmaträning utan massa redskap. Nu kör vi!

    1. Härligt!!!! Heja heja :) visst är det kul!
      Och jobbigt ;)

      Snyggt Charlotte! Klart man tränar för en frisk och stark kropp!

      Kram Johanna

  2. Snälla banta inte ner dig för mycket du var alldeles för mager innan du fick Adrian. Du är mycket sötare om du är lite rundare. Du lyssnar säkert inte på detta men ha det bra.

    1. Banta? Nej, nej. Jag vill ha en stark sund kropp. Tränar för att komma iform, jag tänker inte svälta mig utan ammar dessutom och måste sköta kosten ordentligt. Kram

  3. Ja jag är med!!! Jag fick barn den 24 juli lite mer än 2 v för tidigt men allt var färdigt o allt gick bra. Mitt andra barn. Jag tränade mycket innan o vill tillbaka till min kropp. Gick inte upp så mycket denna graviditet men behöver bli peppad till att komma igång. Jag har din bok “kan jag kan du” så den tänkte jag använda men vill ha din senaste “kickstart”. Ha det gott o träna lugnt:-)
    Kram

  4. Hej Charlotte,

    Först av allt vill jag önska stort grattis till er lilla guldklimp.. Så bedårande söt :)

    Jag vill jättegärna hänga på dig med träningen! Är peppad till tänderna! Jag har sedan augusti förra året gått ner 15 kg. Jag har 10 kg kvar till mitt mål, men ojoj va de sista kilona är svåra att bli av med !!! Jag har dock svårt att komma iväg till gymmet varannan vecka då jag har mina barn hos mig, så då blir det mest hemmaträning såsom promenader, hoppa hopprep. squats och plankan.

    Sååå nu tänker jag att vi kör! Förresten så bara älskar jag den svarta nike sportswear-tröjan du har på den översta bilden!! Såååå snygg! Vart finns den?

    Stor Kram från Åsa

  5. Charlotte, jag hänger gärna på. Fick mitt 3e barn 2a juli och känner att det nu är dags, 10 kilo kvar till målvikt….vad kör du? Lina

  6. Jag är med!!!! :-) Sitter just nu med min 8-veckorskille i famnen efter morgonens powerwalk. Andra dagen med träning avklarad! Ska bli intressant att följa hur du kommer träna. Själv tänkte jag köra styrkeövningar hemma varannan dag och powerwalk varannan dag. Nu kör vi!!!!!

  7. Vägde innan barnen 54 efter första 58 efter andra 63
    Men vågen “fastnar” på vikterna det går inte uppåt och inte neråt.
    5 år mellan barnen.
    Det är som om kroppen förbränner och tar energi för just den vikten som “sätter” sig.
    Tycker vikt borde pendla men icke i denna kropp

  8. Hej!

    Jag hänger gärna på och tränar, behöver lite hjälp med just det!! Hjälp att komma igång samt tips o idéer :) Är inte föräldraledig, men har hund som behöver motion dagligen. Har inte appen runkeeper utan istället appen Endomondo, men jag tror att de är ungefär lika. Hänger med på det mesta i träning utom att jogga!!! När drar vi igång?!?! :)

  9. NU kör vi! Med tanke på att jag precis har dragit igång med min träning efter långt uppehåll och köpt ditt startkit med protein och hela baletten så är jag mer taggad än någonsin! Sitter just nu med din chokladshake framför mig (som är slut) och väntar på att hoppa in i duschen! ÄLSKAR chokladen, och latten som jag köpte, snacken är grymma då jag jobbar i restaurang och inte alltid hinner käka .
    Är i samma size som dig, (24-26) ska inte tappa utan bara slimma till musklerna!

    Let’s do this !

    Varm hälsning och Grattis till lillplutten!
    /Amanda
    mindoris.com

    1. Man slimmar inte muskler, man bygger upp dem = att man ökar i vikt och volym. Ät mat i stället för proteinshake så sparar du både pengar och får i dig mer allsidigt med näring.

  10. Jag hänger på! Har en liten tjej på drygt 8 veckor och har som du ca 8-10 kg jag skulle vilja bli av med och framförallt tighta till kroppen efter graviditet och förlossning. Blev förlöst med kejsarsnitt som strulade lite efteråt, men NU känner jag mig mer än redo att sätta igång! Känner precis igen mig i det där med att vara i ett “mellanläge” i garderoben, hemskt jobbigt! Nu är motivationen att komma i de gamla kläderna! Let’s do this! :)

  11. Jippie! För ett par veckor sen skrev jag att jag skulle vilja att du skrev mer om träning och kost efter graviditeten. Och nu gjorde du det. Och det var visst fler som var intresserade :). Jag födde min andra dotter på BB Stockholm exakt två veckor innan du födde Adrian där. Har nu 8-10 kg kvar att gå ner. Jag vill också hänga på!! Hur tänker du träna, Charlotte? Har du ett gym hemma eller tränar du på ett gym “på stan”? Och var är Adrian när du tränar? Kram

    1. Jag kör boxning m säck hemma. Hemmaträning m hantlar. Powerwalks. Sedan ett privat gym där jag kan ta med Adrian, ska försöka tajma det så han sover( förmiddag) efter jag har lämnat de stora barnen på skolan;)

  12. Jo, kom på att jag skulle skriva en sak till. Jag har laddat ner en app som heter MammaMage. Den innehåller bl a ett träningsprogram med övningar för nyblivna mammor. Jag har inte testat den än, men jag hoppas att den är bra. Någon annan som har testat?

  13. Hej
    Har precis fått hem din bok “kickstart” och har fått lite ny inspiration till min hemmaträning. Mycket inspirerande bok med bra upplägg!
    Jag hakar på träningståget :) Alltid kul.
    Lycka till.

  14. Vad många tjejer som fått barn ungefär samtidigt och är på att träna “ihop” med dig!!! Jag är en av dem! Födde andra barnet på DS
    14 juli. Har börjat lite smått med träningen och ändrat kostvanorna. Men ammar precis som du och vill såklart äta bra mat för min son. Skriv gärna träningsupplägg och tips på recept! Ibland får man ju sån idétorka…. Kram

  15. Tokigt snygg är du!! Trodde inte jag skulle skriva detta men jag hakar på. Min yngsta är 2 år så inga extra kg kvar men behöver muskler. I am on (va skrev jag detta!) jepp nu kör vi!!

  16. Jag vill gärna träna med dig! Är ej överviktig men vill få kondis. Har nästan aldrig tränat i mitt liv – som du innan du kom igång för några år sen tror jag. Du verkar så vig – är du det naturligt sen alltid eller har det kommit med träningen?

  17. Jag är på!! Väntat på att du ska komma igång! Fick mitt sista barn för 3 år sen! :-) Har gått ner allt och lite till, men tänkt att jag för en gång skull ska bli 99 % nöjd med min kropp! Kan andra kan jag! Vill gå ner 4 sista kg och bli fastare.
    Din första bok hjälpte mig jättemycket efter den graviditeten! Tack!
    Säg gärna tips på övningar! Kör plankan varje dag och lite andra magövningar, men en del av magen är dock kvar…. Kanske inte går att få bort…..
    Heja oss! Kram!

    1. Då vill jag ha alla tips man kan få!! Jag SKA ha lika fin mage som du har på näst sista bilden!! Kram!

  18. Så länge du trivs / man trivs med den man är så klarar man allt….
    men glöm inte bort att insidan är allt…Det vackraste man har…Ytan är bara en fasad egentligen, ju fler människor som står upp för ett friskt ideal desto bättre…..
    Ser dig som en bra förebild för dagens unga..
    Ta det lugnt och inget stress bara, och glöm inte bort att vi lever här o nu, vi lever för att kunna njuta inte för att bli någon bara för andra….

    Kram

  19. Jag hänger mer än gärna på, inte för att jag är nybliven mamma men jag känner att det är dax nu, skilsmässa och nytt sambo liv har satt sina spår ;) . Använder mig runkeeper och tycker att det funkar bra.. Även jag har följt Johanna Toftby ett tag men nu känner jag bara att jag orkar bara inte med henne mer… Ser fram emot att får råd, tips och god träning från dig Charlotte.
    Nu kööör vi !!!!

  20. Är hemma med min trea som kom veckan efter Adrian och är gärna med och tränar. Kommer väl att bli powerwalks till en början.

  21. Jag är på. Fick mitt 3:E barn för 8 veckor sen och har 8 kg kvar till mitt vikt mål. Men nu behöver jag både inspiration och peppning.

  22. Hallå!
    Jag hänger gärna på ;-). Mitt tredje barn är nu 4 månader och jag har haft oturen med alla mina graviditeter att samla på mig vatten, svullnad och problem. Så pga detta gick jag upp över 30kg :-( tyvärr, men har tappat över 20 kg. Kroppen har tagit stryk och nu kan jag äntligen gå i snabbare tempo. Det är roligare om man kan pusha varandra ;-)

  23. Jag hänger på också fick mitt 6 barn den 18 maj och har 12 kilo kvar. Efter 6 barn på 8 år så är det + 5 kilon som inte gott bort men nu ska dom det. Gillar din första bok den är så bar med tydliga bilder på övningar.
    Kram

  24. Jag tycker att du är bra mycket finare nu när du ser sunt smal ut med fina former.. en riktig snygging! ;) Än när du var så här smal och tränad som på bilderna, inte alls snyggt på en tjej, det blir för manligt! :)

  25. Normalt är du 24-25 i jeans?? Ärligt! Normalt vore du INTE det om du åt mer normalt och inte tok tränade! Så är det bara!

    1. åååå en släng av avunsjuka kanske…

      Jag har 3 söner, är 40 år fyllda och har en ganska schyst kropp. Den sista sonen föddes år 2009. Jag har 24-25 i jeans, för att jag har en sådan kropp. Jag ÄR inte stor, jag är väldigt thight byggd.
      Jag äter sunt, tränar och bryr mig om min kropp. Har väldigt lätt att få muskelmassa bara efter ngra veckors träning. Det betyder inte att man är osund på ngt sätt.

  26. Åh vilka snygga bilder! Riktigt inspirerande! Är gravid nu med mityt andra barn med beräknat datum i februari och känner mig redan ur form efter en sommar av konstant illamående och småätande. Ser så mycket fram emot våren och ska absolut följa dig här Charlotte och er andra mammor/tjejer. Känner redan nu att ni taggar mig :-) Kram och lycka till!

  27. Hej Charlotte
    Jag har båda dina träningsböcker och jag tycker de är suveräna. Jag har precis bestämt mig för att börja följa Kickstart – Främst kosten men även träningen – och jag kommer titta i boken OFTA då jag älskar bilderna från NY..
    Tycker dina böcker är lika med INSPIRATION!!
    Kram

  28. Jag är med. Kul!!!! Fick min knodd för 6 mån sedan men haft lite svårt ned höfterna så på är det jag fixat. Vill igång ordentligt. Har 6 kg kvar men mest vill jag i mina gamla kläder :)

  29. Hej Charlotte! Du är en grym artist och en vacker och karismatisk kvinna. Tänk vilken fin förebild du skulle vara för alla kvinnor om du lät bli att outa din jeansstorlek och i stället för att fokusera på storlek och vikt bestämde dig för att träna och äta allsidigt för att må bra. Stor kram från Anna som är dietist och jobbar med ungdomar och ätstörningar

    1. Outa? Kan inte låta bli att le… Mina läsare har nog sett mina storlekar mängder av gånger när jag lagt upp bilder på inköp. Jag skäms inte för min vikt eller mina storlekar. Jag är som jag är, vilket innerbär ganska liten när jag inte är gravid.

    2. Aaah, men jag tror att Anna menade just att du i-n-t-e skulle redogöra för storlekarna, och att i-n-t-e prata om storlek och vikt, utan om att skriva om träning och allsidig kost med fokus på att må bra. Med tanke på förebildsgrejen då. Så förstod jag hennes inlägg, men jag kan ju ha fel. :)

    3. Jag vill nog påstå att man inte så gärna talar om sin storlek på kläder när man är överviktig, det syns ju liksom ändå. Är man däremot så smal som du är blir det lite skrytfaktor över det hela och då “hymlar man inte om det”.

    4. Även jag är dietist. Jag tror nog att det är rätt många som skulle vara glada att ha stl 38 drygt en månad efter sin förlossning. :) Självklart är vi olika, men jag tror att dylika inlägg kan verka stressande för många nyblivna mammor. sen vill jag också minnas att du själv har pratat om att för lite mat var en bidragande faktor till att du blev så pass sjuk som du blev tidigare. Så ta hand om dig!

  30. Jag hänger på! Som jag väntat på att få tips, pepp och inspiration till att komma igång med träningen igen! Fick min tredje pojke för 4 månader sedan och jag har 6 kilo kvar tills jag når min Nu-känner-jag-mig-faktiskt-snygg-naken-vikt, haha:-). Tack för att du delar med dig av ditt mammaliv! Kram

  31. Härligt ! Jag har kört hårt hela sommaren med din bok kickstart….herregud det funkar ju !! Har tappat några kilo men har framförallt fått en starkare och fastare kropp. Är grymt taggad och fortsätter min träning här med dig. Tack för en bra träningsbok, bra jobbat där Charlotte !

    1. får nog skaffa den. för min träning ger inget direkt, iaf ej vågen! vet ej hur ja ska träna för att bli av me hänget överallt. trött på det. massa duktiga där ute som får resultat. styrketräning som gäller eller???

    2. Kör igång med “Kickstart”, följ den vacka för vecka. Du kommer inte att misslyckas, kostförslag + träning, perfekt upplägg. Du kommer att se resultat både på vågen men oxå på måttbandet om du mäter din kropp.

  32. Vilken superkvinna du är! Jag behöver verkligen komma igång jag med! Nu kör vi! :)

  33. Du inspirerar många med dina träningstips – härligt! Så även mig! Många som ser mig tror tyvärr att jag har ätstörningar, är 170 cm lång och väger knappa 50kg, men jag har 27 i jeansstorlek, mindre storlek får jag inte på mig kring midjan, så jag antar att du måste vara otroligt smal och vältränad…

  34. Födde mitt andra barn ca 12 tim före dig, också den 30 juli. Gick upp 26 kilo och har 12 kilo kvar. Mitt problem är dock att med min första son som nästan är 2,5 så gick jag inte ner ett gram förrän jag slutat amma, kilona satt som cement. Jag fick även lite förlossningskomplikationer även den här gången… Är tokpeppad att bli en stark mamma som trivs i min kropp och kommer att följa dig på håll för inspiration!! Kämpa och ta hand om den lilla guldklimpen! :-)

  35. När jag hade 24-25 i jeansstorlek blev jag tvångsinlagd med näringsdropp. Risken ansågs överhängande att jag kunde dö pga min låga vikt.
    Bara en reflektion i sammanhanget.

  36. Hej! Jätte snygg Nike tröja, den svart/gula på första bilden. Vart har du köpt den? Vilken insperationskälla du är! Kram

  37. Hej,

    Jag läste om en juice diet som du körde i en vecka! Skulle du vilja skriva lite om den? Är väldigt nyfiken och funderar på att testa detta själv en vecka! :)

Kommentera inlägget

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..