Gravidträning

Jodå, man kan faktiskt träna även när man är gravid. Jag har faktiskt börjat nu och det är inte alls av fåfänga utan för att jag måste få upp min kondition. Jag får svårt med flåset på scenen när jag sjunger. Så nu är det bara att ta tag i det här med konditionen. Löpbandet är toppen och träna armar, ben och rumpa. Dessutom tycker jag det är superskönt att stretcha. Den här gången ska jag inte göra misstaget att gå ner i spagat ouppvärmd, vilket jag gjorde när jag var gravid med Alessio i 4, 5 mån. Det resulterade i foglossning och var faktiskt riktigt bedrövligt. Jag hade enormt ont och kunde i perioderinte gå….bara grät. Benen vek sig och jag trillade ihop.Skulle precis ut på turne´med Tältprojektet och kände mig som en gammal tjock kärring som inte kunde ta vara på mig själv. Sissela Kyle som är en av världens gulligaste människor skule åka på samma turne´och hon sprang med en stol efter mig på repet för att parera om jag skulle rasa ihop. Sååå söt!!!

Denna vecka ska jag försöka köra flera dagar..imorgon kl 8 är det dags igen. Tränade/ Tränar ni när ni var/är gravida? Och hur tränade ni??

20130210-212438.jpg

20130210-212444.jpg

20130210-212454.jpg

20130210-212500.jpg

20130210-212504.jpg

20130210-212512.jpg

Älskar kallt kaffe!!! För att inte tala om Chailatte som jag testade idag för första gången. Normalt hade jag nog tyckt att den är alldeles för söt. Men nu är ju inte mina smaker överhuvudtaget vad de brukar vara…

20130210-212518.jpg

Till schlagern igår så körde vi en nyttare variant än det vanliga…godis, chips osv. Vi gjorde ett frukt och grönsaksfat och lyxade till det med lite dipp. Sååå gott och kändes lite nyttigare. Vill inte ens prata om schlagern, är så j-vla sur för att programmet har utvecklats till något annat än en musiktävling. GGgggrrrr! Lägger ner att skriva om det, blir bara irriterad:)

20130210-212525.jpg

20130210-212530.jpg

20130210-212546.jpg

Anders gjorde klassiska avokado halvor ala 80-tals röra som var så supergod. På lättcremefraiche´ och med rödlök och handskalade färska räkor. Mumma.

  1. Hallåj :) Najs hemsida du har

  2. Men Annika du är ju polisanmäld både för anabola och grov stöld. men ar du allvar att du ska ge tips om hälsa eller barn??
    Peter

  3. Lotta skriver:

    Jag tränade precis som innan till en början. Spelade fotboll och 7-mannamatcher till femte månaden ungefär, sedan insåg jag att det var dumt att ge 100% i det tillståndet och gav upp matcherna. Körde jogg på löpband samt styrketräning men med lägre vikter och hoppade de övningarna då kroppen sa ifrån med att smärta.
    Framåt sjunde månaden fick jag byta jogg mot rask promenad istället.
    Sedan blev jag tyvärr förkyld och avbröt träingen fram till förlossningen.
    Men jag är glad att jag körde på som jag gjorde, tror det gav mig en lättare graviditet samt en lättare förlossning.
    Nu håller jag på att bygga upp muskulaturen inför barn nummer två för att ge mig själv alla förutsättningar till ytterligare en bra graviditet utan onödiga krämpor =)

  4. Jenny skriver:

    Hej Charlotte,
    Bra att du tränar under graviditeten, jag tror bara det är hälsosamt för både dig och bebisen, så länge det sker med måtta. Jag tränade ända till vecka 38 ca när jag väntade min son. Jag körde mest styrka, men även en del Spinning, promenader och poweryoga. Hittade en jättebra yogadvd från amelia som jag fortfarande tar fram när jag inte hinner komma iväg till gymmet.

    Hoppas du och bebisen får fortsätta att må bra.

Leave a Reply to Helena Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..