10 ways to find motivation

IMG_1344
IMG_1322

Jag har delat med mig av detta inlägg förut men tänkte att jag repostar det igen, dels för att nya läsare alltid hittar hit men också för att hösten börjar närma sig och många behöver motivation till att komma igång med träningen igen. Så nedan bjuder jag på 10 sätt att motivera dig till att träna.

1. Köp något nytt träningsrelaterat. Har du tröttnat på din träningsgarderob, unna dig något nytt, det kan vara en vattenflaska, en topp, en yoga matta, ett träningsredskap eller vad som helst.

2. Sätt på dig träningskläderna. Känner du ingen motivation, sätt på dig träningskläderna ändå, det kommer få dig att vilja göra någon fysisk aktivitet.

3. Ät sunt. För mig går träning och kost hand i hand. Tränar jag mycket äter jag automatiskt sundare och vise versa.

4. Låt musiken motivera dig. Sätt i ett par hörlurar med riktigt peppad musik.

5. Planera din träning. Skjuter du lätt undan träningen under veckorna? Planera den då varje söndag och bestäm dig för att följa din planering.

6. Variera din träning. Har du tröttnat på din träning, prova något nytt! Dansa, kör yoga, promenera, gå på styrkepass, gymma, spring, cykla. Det finns alltid något nytt du kan prova om du tröttnat på de du alltid kör.

7. Träna med någon. Att ha med någon till gymmet, på promenaden, på passet eller på löprundan kan alltid vara en bra motivation eller en bekvämlighet. Peppa varandra att göra dom där sista repetitionerna och den där sista övningen.

8. Tänk på ditt eget mående och din hälsa, du ska träna för din egen skull och för ditt eget välmående. Var din egen motivation. Det är dig själv du ska imponera på.

9. Kör nya övningar. Man hamnar ofta i samma gamla mönster när man tränar (iallafall jag), man nöter på med samma övningar som man känner sig bekvämast vid. Det finns tusentals sidor på nätet med olika övningar du kan göra för olika muskelgrupper.

10. Sätt upp målsättningar. Om du har starka målsättningar du vill uppnå kommer du att vilja träna hårdare och äta sundare. Det kan vara att uppnå en viss vikt (både upp och ner), springa på en viss tid, lyfta en viss vikt, springa ett visst lopp eller uppnå ett visst mått.

Hoppas ni gillade dessa 10 tips att motiveras till träning.

Hi guys!

I know I’ve been posting this post before but since I always get new readers I thought I could repost it again but also because fall is around the corner and you might wanna get your workout routines back. So if you have a hard time to motivate yourself to work out? Below you can find 10 good tips to get motivated!

1. Buy something new. If you are sick and tired of your workout closet, get something new, like a water bottle, a tank top, a new workout equipment, a yoga mat or whatever! 

2.Get dressed to work out. If you don’t wanna work out, put your workout clothes on and you will for sure do any physical activity.

3. Eat healthy. For me a healthy eating and working out goes together. If I work out a lot I just love eating healthier and vice versa.

4. Let your music motivate you. Put your headphones on and listen to the music that really motivates you.

5. Schedule your workout. If you use to push your workout to the side, schedule your workout every sunday and just decide not to push it to the side.

6. Vary your workout. If you are sick at your workout routines try something new. Dance, do yoga, walk, do classes, lift, run or bike. There’s plenty of ways to stay active. 

7. Get a workout partner. To have someone to workout with usual are a big motivation or good comfort for people and you can also push each other to go, to do the last reps or to do that last exercise.

8. Think of your own health. You should work out for your own sake and for your own well being. Be your own motivation and impress on yourself.

9. Find new exercises. It’s easy to end up doing the same old exercises that you’re most comfortable with (at least I do) But sometimes it’s also boring to always repeat everything again and again. There is thousands of websites with different exercises you can do for different muscle groups. Dear to try it!

10. Have goals. If you have goals you really want to reach it’s easier to motivate yourself to workout and eat healthy. It could be reaching a certain wight (gain or loose), achieve a certain time of running, lifting a certain weight, run a certain race, achieve a certain measure and so on.

I hope you liked these 10 ways to motivate your self to work out.

Love,

Kiki

  1. Ni har verkligen att smakfullt kök, har ni gjort bänkskivorna själva? Och får jag fråga var knopparna på köksskåpen är köpta, dom var jätte fina 🙂

    Mvh Therese

    1. kiki skriver:

      Tack så mycket. Knopparna kommer från madam Nyberg och bänkskivan har Mr. Kakel i Gävle gjort 🙂 kram

  2. Åååh gud va snygga tight!!! Får man fråga vart de är köpta?

    1. kiki skriver:

      Dom kommer från Adidas 🙂 kram

  3. esta skriver:

    Hey!! I really like when you post what workouts you do! Just wondering if you could do some more abs and butt exercises (I need some more variation haha!) thank you! xx

    1. kiki skriver:

      Hey dear! absolutely, I know I’ve done a few already but I’ll for sure try to do some more different ones one day 🙂 xo

  4. Erika skriver:

    Tack Kiki, det är svårt att ta sig i väg till gymmet… Men jag ska verkligen försöka nu!!!

    1. kiki skriver:

      Härligt! Kämpa dig iväg 1-3 gånger en vecka med hjälp någon av de 10 motivationstipsen så lovar jag att du kommer komma iväg lättare sen! 🙂 Kram

Comments are closed.

LOADING..