Om min flygrädsla…

7 december, 2016 3 kommentarer

Annonsen laddas.

img_5240Är du en av dem som varje gång du går ombord på ett flygplan får massor av tankar om hur planet kraschar och hur katastrofalt och hemskt allt kommer att bli då… Den här vackra bilden från dagens ganska blåsiga flygtur fick mig att minnas. Har varit med om ett gäng sådana turer i mitt liv som tillslut fick mig riktigt flygrädd.

Hej på er,

Ja, jag var länge en av dom som tänkte så, blev kallsvettig av bara tanken…och visst tänker jag fortfarande så ibland när jag går ombord. Det blev också värre efter att jag blivit mamma och ett tag vågade jag nästan inte resa alls pga detta. Kan liksom inte tänka mig ett värre öde för mina barn, ( eller mig själv för den delen..) så fasansfullt!

Men, nu har det blivit bättre, jag har bearbetat och jobbat med min flygrädsla så pass mycket att jag faktiskt inte har några problem med att resa. Jag älskar verkligen att resa och det kom till en punkt där jag inte kunde inte acceptera att rädslan skulle styra mitt liv så mycket att jag inte fick uppleva allt härligt och spännande som finns i den här världen.

För mig räckte det att prata med en vän som är en riktigt bra lyssnare och sen år av ”övning” i hur man själv styr sina tankar. Vet att det inte är så för alla men för mig funkade det.

Är du flygrädd? Hur känner du när du sätter dig på ett plan? Vill väldigt gärna höra hur du tänker och känner.

Nu ska jag sova här. Vi är ju äntligen framme i Zagreb men långt ute på landsbygden, vi har ätit middag och krupit ner i sängen. I morgon väntar en spännande dag av möten och provningar hos våra olika leveantörer. Lovar att visa på Insta snap så håll utkik!

Kram å natti natt

C A N C E L L E D

7 december, 2016 2 kommentarer

_vip6762

Hej där,

Idag blev det en riktigt tidig morgon, Rom så tidigt att jag inte ens känner att jag vaknat ännu. Vi är på väg till fabrikerna som vi jobbar med i Kroatien för att stämma av både produktion och provkollektion. Vi brukar alltid ta första flyget ut för att hinna med allt som ska gås igenom.

Väl framme på flygplatsen så ser vi att planet är inställt! Så typiskt, dels för att jag gått upp kl 5 och kunde sovit några timmar till men också att vi missar flera timmars jobb. Tack och lov så blev vi snabbt ombokade på en ny rutt så nu sitter vi här i gaten och ska snart gå på flyget till Frankfurt i stället. Känns helt ok trots allt. Nu fick vi i stället tid till en lång frukost på Joe and the Juice. Helt ok det med.

_vip6653-kopia _vip6687-kopia _vip6699-kopia _vip6709-kopia
_vip6712-kopia
_vip6724-kopia

Jacka- Twinset// Skor-Billie Bi// Kjol-HM //Lace top-Valerie// Silk top-Valerie_vip6711-kopia

Nu är det dags att gå ombord, vis ses i Kroatien!!

En måndag som spårade ur..

5 december, 2016 5 kommentarer

Annonsen laddas.

img_5036 Intet ont anande pysslade vi för fullt i helgen, gjorde smäll karameller och hade det riktigt mysigt. Just smäll karameller är det bästa pysslet enligt mig, barnen kan nästan göra dom själv och den största moroten är godiset man stoppar i.img_5026Jag köpte allt på en pysselbutik på Kungsholmenimg_5030 Guldgirlangerna gav det hela en extra tvist!img_5043
Hej vänner,

Den här måndagen startade på ett av dom absolut jobbigaste sätten och det stavas – V I N T E R K R Ä K S J U K A N.

Flera runt oss är just nu sjuka, på Nicos skola, på Biancas dagis och i vår vänskapskrets och det sprider sig som en löpeld. Stackars min lilla tjej för det är så synd när barn drabbas som inte vet när, var och hur dom ska kräkas. Det blir liksom lite där dom står. Ja ni vet. Så jag har spritat och klorinat och fixat över allt så nu ska bacillerna förhoppningsvis vara borta.

Jag får så vansinningt ont i hjärtat så fort barnen är sjuka och vill bara ta bort det onda från dom..

Håller tummarna nu för att resten av familjen slipper drabbas, för tidigt onsdag morgon reser jag till Zagreb på produktionsresa och i morgon har jag ett späckat schema, sista trendkvällen med Damernas Värld. Keep your fingers crossed.

KRAM

2:a advent & mina Vasastans tips

4 december, 2016 5 kommentarer

Annonsen laddas.

img_5065 Går ofta in in i den här lilla barnbutiken, Uni barn, annars så gillar jag ju också Mini Rodini butiken som ligger lite längre ner på gatan..img_5070 Leonie satt i vagnen, kändes nästan som när jag jag mammaledig. Mysigt!img_5076 Älskar bullarna inne på Brunkebergs bageri, det är nog mitt favorit café här i Vasastan och där man oftast hittar mig. Underbara lussebullar och jättegoda princesstårtor med hemlagad vaniljkräm och mosade hallon.img_5089 Vi tog oss en fika paus här och Leonie åt upp en hel lussebulle.img_5112 Jag tog en saffrans kringla och en cappucino. Så gott!img_5142 Sen gick vi för att titta på alla barn som åkte skridskor.
Spännande tyckte Leonie och ville gärna testa isen hon med.img_5146 img_5174Sen gick vi vidare till Perspective som är en ny inredningsbutik på St Eriksplan som jag velat gå in i ett tag nu.img_5161Måste komma tillbaka hit när huset är klart för det fanns massor av fint som jag ville köpa som skulle passa perfekt i nya huset.img_5156img_5177Sen trillade vi över detta lilla fiket, ett helt nytt ställe på rörstrandsgatan, Lille Brors, som gräddade färska saffransbullar och goda hembakta tunbröds wraps. Supergott!img_5193Köpte med oss bullarna hem och jag kan lova att det var dom godaste jag någonsin ätit!img_8565Sen kom resten av familjen och så gick vi resten av vägen hem tillsammans.

Hej på er denna 2:a advent!

Hoppas att ni har haft en fin dag och helg. I dag delade vi upp oss lite, dom stora tjejerna ville åka och studsa studsmatta, det finns ett ställe som heter Bounce som dom gärna ville testa så Johan åkte med dom dit.

Jag och Leonie tog oss i stället ut på en liten tur och besökte några av mina favorit ställen här i Birkastan och hade det riktigt mysigt bara hon och jag. Tror att det är bra att dela upp sig ibland så man får lite extra tid med något av barnen. Det var lite som när jag var mammaledig där vi gick med vagnen utmed Vasastans gator utan någon stress. Så skönt.

Nu, tar vi söndagskväll, kryper upp i soffan och ser en mysig film tror jag bestämt.

Vi ses snart igen vänner.